Čitateľské okienko: máj - jún

júna 29, 2019


Knižná pocitová rubrika.
Žiadne recenzie, žiadne hodnotenia a skoro žiadne spoilery :)

  Aj keď mám knihy rada od detstva, počet kníh ktoré za rok prečítam, nevážia tonu. Som rada keď prečítam za mesiac nejakú tú knižku dve a tak ani tento dvojmesačný výcuc nemá dĺžku diplomovky :) Budem ale rada, ak niekomu prinesie inšpiráciu na čítanie.


Plamen v temnotě 
 Smrt před branami
 Sabaa Tahir

  Čítanie dvojky tejto série som odkladala, niežeby ma nezaujímalo, práve naopak. Akosi som tušila, že keď začnem, všetko ostatné na čom som práve pracovala pôjde bokom. A tomu som sa chcela vyhnúť. No a presne tak to vyzeralo, keď som pokračovanie konečne otvorila.

  Už v jednotke ma najviac zaujala postava Heleny, takže v dvojke som bola nadšená, keď sa dej začal opisovať aj z jej pohľadu. Menej nadšená som bola z druhej hlavnej hrdinky, ktorá mi liezla na nervy už v jednotke. Na druhú stranu, aspoň keď som chcela ísť spať, stačilo počkať kým sa dočítam k jej kapitole a mohla som to s ľahkým srdcom odložiť, lebo pri Helene a Eliasovi by to také ľahké nebolo :)
  Ak mi okrem Laily niečo v knihe lezie na nervy, tak sú to tie "osudové lásky", ale to nemám rada v žiadnej knihe. Chvíľu sa postavy poznajú a puf, pomaly všetkým ostatných obetujem za tú jednu osobu. Očividne nie som na tieto romantické linky dosť romantická? Môj ufrflaný výlev na konci jednotky pre kamarátku by o tom vedel hovoriť :D

  V každom prípade, aj skrz moje pocity ohľadom romantickej linky, sú moje pocity z knihy nadšené a zhltla som oba diely rýchlo. No a už len počkať, kým autorka dopíše posledný diel. 


Dcéra ľudstva
Giovanna Fletcher a Tom Fletcher

  Túto knihu som si priala ako darček, aj napriek tomu že som si nebola úplne istá čo čakať. Trochu (trochu dosť) som sa obávala, či to nebude jedna z tých kníh, ktorá by sa mi páčila keď som bola o dosť mladšia. Dejovo je to totiž o jedinom dievčati, ktoré sa narodilo za posledných 50 rokov a má si vybrať z troch kandidátov, aby ľudstvo nevyhynulo. Ako inak, zamiluje sa do niekoho úplne iného. 
  To som pochopila zo stručného obsahu knihy a naozaj sa trochu obávala, čo to teda bude. Na druhú stranu som bola aj naozaj zvedavá a nakoniec to bolo celkom príjemné prekvapenie. Nijaké desiatky strán o kandidátoch, ani rýchlo vzplanutá láska na jedno stretnutie. Niekoľko krát som síce očami statočne pretočila, ale predsa len, stále je to romantika a stále majú tie postavy 16 rokov. 

  To čo ma na tejto knihe zaujalo najviac, bol ten svet. Jeho fungovanie, technika i to, čo sa udialo vonku a moc o tom čitateľ nevie. Aspoň spočiatku nie a ani ku koncu som rozhodne nemala odpovede na všetky svoje otázky. 
  Myslím že kniha celkom verne zachytila povahu ľudstva. V tom nie práve dobrom zmysle. To ako to, že teraz máme svoju slobodu, práva a všetko ostatné, môže byť veľmi prchavé. I to, že "vlastniť Evu" nemusí byť vôbec len o tom, zachrániť ľudskú rasu. 

  Kniha bude mať pokračovanie a ja som celkom zvedavá, ako to dopadne. Pretože pri čítaní som sa neraz tak zamyslela, ako to vôbec skončiť môže. Ak tam záhadne niekde neskrývajú ďalšie dievčatá, predsa len, jedna žena, ak aj porodí ja neviem koľko ďalších detí...no neviem či by to svet zachránilo :)
   
Čítali ste tieto knihy? Vaše pocity? Alebo tip na knihy,
 ktoré ste v týchto mesiacoch dočítali vy?

You Might Also Like

0 komentárov